المؤسس

رأسلنا

المبوبة

الخصوصية

عـن غـــــرب

فريق التحرير

  • ×
الأحد 19 مايو 2024
واس - وكالة الانباء السعودية
بواسطة : واس - وكالة الانباء السعودية 21-02-2017 11:55 صباحاً 7.0K
المصدر -  عدن - ۲۲ جمادی اول ۱۴۳۸هـ برابر با ۱۹ فوریه*ی ۲۰۱۷م - واس
بحران یمن در پی کودتای شورشیان حوثی و یاران رئیس مخلوع علی عبدالله صالح سبب شده هزاران دانش آموز از مدارس خود محروم شوند، مدارسی که بسیاری از آن*ها تبدیل به سرپناه پناهجویان شده است، بنابرگزارش سازمان یونیسف تاکنون ۳۵۸۴ مدرسه بعلت ناامنی و یا تبدیل آن به پایگاه نظامی توسط شورشیان حوثی و یاران رئیس مخلوع علی عبدالله صالح تعطیل شده، و ۲۲ دانشگاه دولتی و غیر دولتی آسیب*های جدی دیده است.
شورشیان حوثی تاکنون بیش از ۲.۵ ملیون دانش آموز یمنی را از تحصیل محروم کرده*، و هزاران مدرسه را تبدیل به پایگاه*های نظامی و انبار مهمات کرده*اند.
دکتر عبدالله وزیر آموزش و پرورش یمن در همین راستا اظهار داشت: شورشیان حوثی بیش از ۱۷۰۰ مدرسه را نابود کرده و تعداد زیادی از مدارس را تبدیل به پایگاه*های نظامی و انبار مهمات کرده*اند، همچنین شورشیا هزاران دانش آموز را با توسل به زور وادار به مشارکت در نبردهای خود کرده*اند.
ایشان در ادامه اظهار داشتند: مرکز امداد رسانی ملک سلمان و هلال احمر امارات و دیگر نهادهای انسانی تلاش می*کنند تعدادی از این مدارس را بازسازی نمایند.
وی افزود: ما موفق شدیم برنامه*ی ارسال دانشجویان بورسیه*ای به ایران که از سوی شورشیان مدیریت می*شد و هفت هزار دانشجو به قم ارسال کرده بود را متوقف کند، و تأکید می*کنیم وزارت آموطش و پروزش یمن از هیچ شهروند یمنی که سرباز بیگانگان باشد و اندیشه*ها و افکار نامنسجم با جامعه*ی یمن را داشته باشد استقبال نخواهد کرد.